onsdag 4 november 2009

Herregud jag har ju ett mål att fixa... dag 65 av 121!

Här går jag och drar och latar mig... Igår kväll slog det mig att jag faktiskt har ett mål att fixa till nyårsafton. 121 dagar mot målvikt från 1 september till 31 december.
Idag är det dag 65 av 121. Hälften av tiden har gått. Jag ligger inte så bra till!!!
Så imorgon är det nystart! Målet ska ju nås!


Ikväll blir det lite smygnystart på Friskis. Idag efter tentan, som alltså gick ganska bra, tror jag, cyklade jag inom Friskis och inhandlade kort. Step-pass är bokat ikväll. Det ska bli sjukt kul!!!Det var ett tag sedan jag körde, men det fanns en tid när step och aerobic fyllde upp i stort sett all min lediga tid....
Tre timmar av dagen har annars spenderats på ett fik på Baronen som är ett köpcentrum här i stan. Jag tog med mig de nya pluggböckerna, för nästa kurs alltså, och med risk för att låta som en riktig plugghäst berättar jag nu att jag började läsa i dem. Vilken fröjd. Boken jag högg in på heter Intervjuteknik och är skriven av Björn Häger som ska ha föreläsning för oss hela dagen imorgon. Jag älskar ämnet lika mycket som jag inte älskade Bild & Form. Och det vill inte säga lite det. Var helt enkelt tvungen att köpa en jumbochokladboll som är gigantiskt stor och dela med min älskade!

Under min fikastund på Baronen kan jag också meddela att jag spanade in det första och enda kändisspanet sedan jag kom till Kalmar. Vet inte egentligen om det räknas som kändisspan men det får gå för denhär
gången. Jag gissar att man kommer på att stöta på den här personen en och annan gång under tiden man vistas här. Det var Malin Wohlin - allas vår fotbollsfru - som hastade in på Baronen för lite shopping förmodar jag... Rackarns vad det gick undan, hann knappt få denhär bilden innan hon var försvunnen igen.

Malin, har gått samma utbildning som jag går nu och som en liten anekdot kan nämnas att hon umgås med vår huvudlärare lite privat. I diskussionen kring att lägga upp bilder på nätet i en tidigare kurs kom det på tal då Malin i sin blogg lagt upp en bild när hon var på besök hemma hos Anette och drack likör... Inlägget kan man hitta här.


Nu mina vänner ska jag sjunka in i en bok en liten stund innan det är dags för träningen.
Kram och pepp på er alla, ha en underbar onsdag. Det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...