onsdag 11 november 2009

Det finns mycket att säga...

... om en hel del nu.
Jag kör en sammanfattning annars skulle dethär inlägget bli aplångt.

Jag börjar med bion igår. Michael Jackeson - This is it.
Var ska jag börja?
Jag hade trott eller kanske snarare hoppats att filmen skulle rättfärdiga det mycket tragiska dödsfallet. Missförstå mig rätt, men jag hade verkligen hoppats att filmen skulle visa hur dålig form Michael var i, att han ändå inte skulle ha klarat av att genomföra konserterna... förstår ni min tanke? Dessvärre så motbevisade den hela kalaset. Jag kom på mig själv med att sitta och tänka att jag gärna skulle vilja se showen. En millisekund tänkte jag det innan jag insåg att det är omöjligt... liksom. Vilken tragisk historia, och mer och mer tragisk blir den när man har sett filmen alltså...

Vellinge - Hököpinge, denna idyll i den skånska södern!
Att Vellinge är känt för att vara främlingsfientligt är väl känt för oss skåningar och inte minst för mig och J. Vi var ju på jakt efter hus när vi bodde där nere och vi var även ute i Vellinge och tittade vid något tillfälle. Det smärtar mig att säga att en av de saker som mäklaren vid tillfället var stoltast över med kommunen var att... det inte fanns några invandrare där. Vi valde att åka därifrån och inte komma tillbaka. Med risk för att jag generaliserar så skulle jag gissa att inte heller jag och J skulle vara välkomna i samhället med tanke på det sätt vi valt att leva. Nåväl. Ingen skåning blev nog förvånad när man möttes av dessa artiklar i morse. Kanske kommer det lite mer som en nyhet för resten av Sverige. Det är inte mer än rätt att det blir känt i resten av Sverige... Jag har så mycket att säga om detta egentligen. Men jag orkar faktiskt inte! Orkar inte lägga ner mer energi på ärendet. Det talar för sig själv!

Maten och GI, funkar det bra med! Jag är så duktig jag bara kan och det funkar fin fint. Peppar peppar ta i trä.

Dolph Lundgren är en av 3 programledare i Melodifestivalen 2010.
Kommentar till det: ?
Dolph du får gärna överbevisa mig, men det där tror jag inte var någon lysande satsning av SVT.

Ikväll kollar jag på:
Stockholm-Arlanda på 3:an och
Bonde söker fru på 4:an
Dags att stänga ner och kolla in alltså...

5 kommentarer:

  1. Jag undrade också om "Doffe" verkligen var rätt val till melodifestivalen. Men det kanske blir kul. Skulle inte förvåna mig om de frågat Anna Anka först...
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ju mer jag hör och läser om This is it, desto mer sugen blir jag på att se den. Ska nog försöka fiska fram en barnvakt så jag kan komma iväg...

    Och Vellinge! Det finns liksom inte ord för galenskapen...

    Ha en bra dag idag!

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på att se den. Jag valde mellan 2012 och den men det blev 2010 ikväll. Jag måste nog se This is it

    SvaraRadera
  4. Vem vet - Dolph kanske är suverän. Men jag har också mina tvivel.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...