tisdag 14 juli 2009

Projekt Framtiden

Jodå, precis som ett par av er har gissat här nedan så är det flytt det gäller här i huset. Vi har inte startat en bananodling, det lovar jag!
Jag har vid ett par tillfällen tidigare i bloggen nämnt att det blir nya projekt under hösten och att jag därför gärna skulle se att min viktresa blir klar till slutet av augusti då nya resor väntar.
Inga fysiska resor (förutom flytten då) utan mer intellektuella resor.

Jag skall förverkliga en dröm, göra något som jag länge har velat och som jag nu har möjlighet att göra. Under ungefär ett och ett halvt års tid har jag, utan att överdriva, inte mått så himla bra. Det har känts som att något saknas och det har fått mig att fundera över livet. Djupt så det förslår, men ack så viktigt!
Vad brinner jag för??? Vad älskar jag att göra? Vad vill jag pyssla med? Det finns bara ett svar!

Och det är därför jag i höst kommer att gå ifrån det, i alla fall ganska, trygga livet som heltidsanställd till student! Ja ni hörde rätt. Jag skall läsa en utbildning på högskola i 3 år och utbildningen som i detta fallet blir drabbad heter "Journalistik- och medieproduktion". Beskedet lyste med klar text på studera.nu i fredags morse: Antagen! Det är detta jag brinner för och vill jobba med. Och då är det väl konstigt om man inte skall våga ge allt och försöka!?

Det innebär inte bara att jag sadlar om, vi flyttar också från Malmö till Kalmar där utbildningen går av stapeln. Min födelsestad, tillbaka till östkusten, närmare "hem" till Karlskrona, närmare till familj både på min och på J´s sida. Men det är såklart inte bara positivt, vi kommer att sakna Malmö och alla härliga människor vi lärt känna här. Och titt som tätt kommer vi att åka tillbaka och hälsa på.

Så så ligger det till. Nu väntar de 4 sista veckorna på jobbet innan jag går på semester för att sen inte komma tillbaka. 1 augusti går första flyttlasset till vår splirrans nya hyreslägenhet nära högskolan i Kalmar, den 8 augusti kör vi det andra och sista lasset. Sedan väntar en veckas total semester innan vi återvänder till Malmö för att städa ur lägenheten här och göra det sista.

Det kommer såklart att vara fullt upp den närmaste tiden, men bloggen har jag såklart tid med. Vikten kommer att vara i fokus så att jag den 31 augusti, i samband med terminsstarten, förhoppningsvis kan göra om den här bloggen i riktning på hur jag håller vikten i strävan mot drömjobbet! Hoppas ni vill hänga med mig på resan!

9 kommentarer:

  1. Lycka till med flytten!
    Och utbildningen!
    Stort steg, men det fixar du! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt beslut! Klart du ska göra det som du är brinner för, jag önskar fler var så insiktsfulla och dessutom vågade! Så lyckliga de skulle vara då!

    Grattis till att du blev antagen och lycka till i Kalmar. Min syrra har bott i Kalmar och pluggat, så jag har varit där några gånger. Det är en riktigt trevlig stad!

    Grattis och lycka till med ditt nya liv!

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul för dig. Något som du verkligen brinner för!

    Pepp och kram

    SvaraRadera
  4. Gott att du / ni vågar gå denna vägen, visst är det så att det är du som ska börja plugga men Jinn måste ju också följa med. Jag önskar er allt gott i Kalmar och för ungefär ett år sedan gjorde jag och min sambo samma sak, Vi övergav malmö för bohuslän och nytt jobb för mig. Det har varit en tuff utmaning men det går om man vill och om man orkar. Lycka till och kör hårt... man ska alltid följa sitt hjärta!
    lotta

    SvaraRadera
  5. Åh vad skoj!!
    Att få styra sitt liv närmare sitt mål i livet och att må bra är viktigt.
    (Själv blev jag reservantagen till mitt förstahandsval, som faktiskt också är i Kalmar men som distansstudier, men nu börjar jag tvivla om jag ska eller inte ska läsa den utbildningen. Men det löser sig...)

    Stort Grattis till att du kom in på utbildningen och lycka till med flytten!

    Kram kram

    =)

    SvaraRadera
  6. Åh, grattis! Jag fick rysningar på armarna när jag läste ditt inlägg - det är så modigt att göra det man verkligen vill och brinner för! Självklart följer jag med på den resan också...

    SvaraRadera
  7. Åh vad skoj att få moster nära.. Då har jag ju någon att hälsa på när jag ändå är på IKEA ;-))

    SvaraRadera
  8. Vad härligt - Grattis!!! Kalmar är ju en underbar stad!

    SvaraRadera
  9. men va roligt för dig.. stort GRATTIS GUMMAN.. va kul att få lite nystart på livet.. hoppas ni kommer trivas bra.. får Jinn långt till jobbet nu ?? stor kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...