tisdag 9 juni 2009

Gårdagens födelsedagsfirande

Så var tisdagens arbete avklarat och jag har kommit väl hem till stugen (eller ja lägenheten).
Har redan krupit ner i sängen men bara tillfälligt för snart vankas det korv stroganoff till middag.

Gårdagen då med födelsedagsfirande och allt i Göteborg. Hur gick det med matintaget tänker ni? Ja sådär får jag säga. Inte helt bra men inte heller helt dåligt. Det är ju som sagt inte lätt att vara på resande fot. Jag klev upp redan kl 6 på morgonen för att hinna göra mig iordning och fixa födelsedagsfrukost. Bilder från morgonens frukost tror jag inte är så populärt att publicera här så det blir det varken nu eller senare.

För min del blev det en frukost helt i GI:ns tecken. En vanlig vardagsfrukost med yoghurt och kanel och ett kokt ägg till det. Strax innan åtta satt vi i bilen och begav oss mot Göteborg. Å jösses som det känns i magen när man plötsligt skall äta lite mindre, innan vi var framme var jag hungrig som en liten gnu! Och det har ju kunnat sluta illa men det slutade bara halvilla. Vi mötte upp J´s mamma på Hedens parkering och gick sedan till Evas Palays för lunch. Och här kommer de två, eller kanske mer rättivst, 1,5 första onyttigheterna. Är man i Göteborg så är man, då skall man äta skaldjur. Det blev alltså en skaldjurstoast, men jag åt i alla fall bara det ena brödet så det var bra. Till kaffet tog dock den onyttiga sidan av mig överhanden och jag beslutade snabbt och lätt att jag minsann skulle ha lite Mangocheeskcake till kaffet. Mangocheescake, var kom den ifrån undrar jag såhär i efterhand? Jag kan avslöja att den inte var god, den var inte hemmalagad någonstans utan lyste fabrikstillverkad låååång väg. Jag åt bara ett par små skedar. Fick smaka en liten tugga av J´s (hembakade) chokladboll som plåster på såren. Och såhär i efterhand är jag ju ganska nöjd med att jag inte åt upp hela.

Efter lunchen hoppade vi på spårvagnen ut mot Universeum. Det var faktiskt första gången i hela mitt liv som jag åkte spårvagn och jag måste säga att jag tycker det är mycket läskigare att vistas ute bland dem (rent livsfarligt ibland) än att åka med dem. Det gick helt smärtfritt.
Som sagt, därefter var det besök på Universeum och Liseberg som stog på schemat. Universeum var verkligen intressant, inte minst deras regnskog där det bland annat hoppar runt en lite apfamilj helt fritt. Tack och lov var ormar och andra läskiga djur lite mer begränsade i var de kunde röra sig.

Lisberg som sagt besöktes också. Vi snurrade på lite chokladhjul och var besvikna över att vi inte vann. Hade vi vunnit så hade vi ändå inte kunnat äta upp det så den logiken är inte så klar men är det tävling så är det. Vi gick in mot stan igen strax innan 16 och missade därmed gårdagens dramatik när kanonen tydligen fastnade högst upp i dryga timmen...
Istället handlade vi med oss några godisbitar (dagens andra onyttighet, suck, men det var verkligen bara några ynka bitar) och åkte mot stan och Nordstan för lite shopping. Som inte blev så mycket shopping men ett försök till det i alla fall...

Middag intogs på Lilla London. Ett riktigt favoritställe till oss!
Hemresan blev ganska tung. Man är inte pigg efter så många timmar i farten med så mycket nya intryck. Så på halva vägen bytte vi chafför och då piggade jag upp mig lite med en Sandwich Stracciatella. Så där har ni dagens hela matintag och inte ett enda har jag undanhållit. Alla mina synder är rapporterade.

Efter en god natts sömn var jag så tillbaka på jobbet idag. Och kaos är det ju som vanligt. Det är vardagen helt enkelt... Dagen matintag presenteras lite senare eller möjligen imorgon, nu skall jag vila lite innan middagen är klar. Har varit på ansiktsbehandling idag efter jobbet. En belöning jag fick av J för att jag klarade att springa en mil. Det är underbart med ansiktsbehandling, men man blir allt lite seg, så nu ska jag bara slappa.
Sötsuget är mycket stort nu innan maten, var på väg att öppna en centerrulle innan men jag höll mig. Det var i alla fall bra jobbat.

Over and out.
Kram och pepp

2 kommentarer:

  1. Visst kan det vara lite jobbigt med festligheter när man GIar? Jag faller dit stup i kvarten och ändå vet jag att jag kommer att må dåligt efteråt (inte av samvetet utan jag tål inte riktigt större mangder kolhydrater)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar oxå Lilla London :)

    Min man är från gbg så vi semestrar där varje sommar.

    Vissa dagar kan man inte vara helt strikt, men så länge det är undantagsfall så är det helt oki, visst?

    Och imorgon är alltid en annan dag :)

    Pepp, pepp!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...